Spotkajmy się na SITS

The Service Desk & IT Support Show

Będziemy z Wami w ExCel London w terminie 11-12 Maja 2022 roku.

Zostaw swój e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje na temat promocji, zmian w aplikacji lub nadchodzących wydarzeń.

Udostępnienie adres e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie od OPGK Rzeszów S.A. informacji handlowych na wskazany adres elektroniczny. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili, jednak wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z zapisaniem się do usługi Newsletter jest OPGK Rzeszów S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania Newslettera. Poza wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Ci prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełną treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi Newsletter znajdziesz w załączniku nr 1 do Regulaminu.

Nie, dziękuję.
Dziękujemy! Od teraz subskrybujesz Mint Service Desk.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Główna
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobamiZarządzanie reklamacjamiZarządzanie dystrybucjąZarządzanie usługamiZarządzanie kontraktamiZatwierdzanie zgłoszeń
OfertaDemoBlogKontakt
Różnice między Service Desk i Helpdesk
Opublikowano: 
10.1.2022 14:14

Czym różnią się od siebie Service Desk i Helpdesk?

Co to jest Helpdesk?

‍

Helpdesk dotyczy realizacji prostych usług z zakresu rozwiązywania problemów technicznych, które są zgłaszane przez użytkowników. Jest pojęciem szerszym niż Service Desk, przez co może stanowić samodzielne rozwiązanie lub występować jako część kompleksowej obsługi pomocy technicznej.

Celem stosowania Helpdesk jest jak najszybsze udzielenie pomocy, rozwiązanie problemów i utrzymywanie dobrej relacji z klientami. Korzyści płynące z wdrożenia Helpdesk w struktury organizacji, to:

  • szybkie i skuteczne rozwiązywanie zapytań od klientów,
  • możliwość śledzenia zgłoszeń i ich priorytetyzacji,
  • dostęp do opinii użytkowników i szansa na podniesienie poziomu obsługi.

System Helpdesk jest kompleksowym narzędziem przeznaczonym do obsługi zgłoszeń, które zostały dostarczone za pomocą skrzynek mailowych, integracji z innymi systemami (np. reklamacji ze stron internetowych) lub manualnie (poprzez agentów obsługujących połączenia telefoniczne). Mint Service Desk to helpdesk, który zawiera wszystkie wyżej wymienione funkcjonalności oraz wiele więcej!

Czym jest Service Desk?

‍

Service Desk obejmuje szeroki zakres działań, które zawierają zarówno aspekty techniczne związane z rozwiązywaniem problemów, jak i metodologię zarządzania usługami IT. Co więcej, jest to również jednostka organizacyjna, która odpowiada za wsparcie techniczne użytkownika oraz ciągłą poprawę jakości. Mając do dyspozycji odpowiedni Service Desk użytkownicy mają możliwość wydajnego wykorzystywania zasobów wsparcia w postaci ludzi i sprzętu, monitorowania skuteczności zarządzania incydentami oraz optymalizacji procesu. Do głównych funkcji Service Desk należą:

- skuteczne zarządzanie zgłoszeniami, które zapewnia szybkie i efektywne rozwiązywanie problemów,

-efektywne zarządzanie zasobami IT w organizacji,

- zagwarantowanie punktu kontaktowego użytkownikowi, dzięki czemu zgłoszenie realizowane jest przez jedną wyznaczoną osobę lub w przypadku sytuacji wyjątkowej, przekazywane jest od razu do kontaktu zapasowego bez uszczerbku na satysfakcji klienta,

- ustandaryzowana klasyfikacja zgłoszeń, która wpływa na sprawne monitorowanie realizacji poszczególnych incydentów wraz z czasami reakcji i ewentualną ścieżką eskalacji,

- raportowanie klientom wyników lub postępów, dotyczących statusu zgłoszonych przez nich problemów.

Każdą z wyżej wymienionych funkcji oraz wiele więcej zapewnia certyfikowany system do obsługi zgłoszeń Mint Service Desk.  

Czym różni się Service Desk od Helpdesk?

Mimo, że oba pojęcia są często stosowane zamiennie, to występuje między nimi kilka istotnych różnic:

- Helpdesk koncentruje się na użytkowniku końcowym, natomiast Service Desk na szeroko rozumianym biznesie i realizacji celów biznesowych.  

- Helpdesk korzysta z komponentów IT, z kolei Service Desk oparte jest na ITIL, czyli zbiorze najlepszych praktyk ITSM.

- Helpdesk jest przeznaczony do szybkiego rozwiązywania problemów, a Service Desk ponadto służy do utrzymywania usług IT w całej organizacji.

- Helpdesk jest traktowany jako dodatek do istniejących działań IT, podczas gdy Service Desk stanowi całość strategicznego ruchu organizacji.  

- Helpdesk cechuje się ograniczonym czasem i możliwościami, dlatego uznawany jest za podzbiór Service Desk.

Mint Service Desk to system, który zawiera w sobie zarówno cechy kompleksowej obsługi pomocy technicznej, jak również spełnia założenia Helpdesk. Ten certyfikowany system klasy ITSM pozwoli Ci sprawnie i elastycznie zarządzać zgłoszeniami oraz zasobami IT. Mint Service Desk zapewni Ci dział pomocy technicznej oraz punkt obsługi, wszystko w jednym oprogramowaniu.

‍

‍

Tagi:
asset management
ITSM
service desk
service management
Mint Service Desk
WYRÓŻNIONE WPISY
ITSM
CMDB to za mało. MINT Service Desk + baramundi
Service Desk
Szukasz alternatywy dla OTRS? Poznaj Mint Service Desk — nowoczesne rozwiązanie gotowe na migrację!
Automatyzacja
Za dużo e-maili, za mało czasu? Jak przestać sortować e-maile i zacząć efektywnie zarządzać zgłoszeniami
ITSM
9 największych korzyści z oprogramowania do wsparcia Klienta
Service Desk
Zarządzanie incydentami a Service Desk: Jaka jest różnica?
ITSM
Co to jest XLA? (Experience Level Agreement)
Wersje
Mint Service Desk 3.3.2
TagI
AI
Free service desk
Gagets
ITIL
ITSM
Mint Service Desk
Travel
Use cases
Web Design
artificial intelligence
asset management
automation
business-intelligence
customer
excel london
iPhone
knowledge base
knowledge-management
news
problem management
reporting
service desk
service management
sits
tasks
tradeshow
web summit
zarzadzanie zasobami
zarzadzanie zgloszeniami
zarzadzanie zmiana
ŚLEDŹ NAS
Logo Twitter

Service Desk nowej generacji.

Nawigacja
CennikO NasBlog
Wsparcie i usługi
Zamów prezentacjęPolityka prywatnościRegulamin usługi NewsletteraEULA
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobami
Producent
OPGK Rzeszów S.A.
Geodetów 1
35-328 Rzeszów,
Polska
Kontakt
604 270 929sales@mintsd.com
© Mint Service Desk 2025