Spotkajmy się na SITS

The Service Desk & IT Support Show

Będziemy z Wami w ExCel London w terminie 11-12 Maja 2022 roku.

Zostaw swój e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje na temat promocji, zmian w aplikacji lub nadchodzących wydarzeń.

Udostępnienie adres e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie od OPGK Rzeszów S.A. informacji handlowych na wskazany adres elektroniczny. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili, jednak wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z zapisaniem się do usługi Newsletter jest OPGK Rzeszów S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania Newslettera. Poza wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Ci prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełną treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi Newsletter znajdziesz w załączniku nr 1 do Regulaminu.

Nie, dziękuję.
Dziękujemy! Od teraz subskrybujesz Mint Service Desk.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Główna
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobamiZarządzanie reklamacjamiZarządzanie dystrybucjąZarządzanie usługamiZarządzanie kontraktamiZatwierdzanie zgłoszeń
OfertaDemoBlogKontakt
Różnica między zarządzaniem systemem w chmurze, a implementacją na własnej infrastrukturze
Opublikowano: 
4.2.2022 9:22

Jaka jest różnica między zarządzaniem systemem w chmurze, a implementacją na własnej infrastrukturze?

Wiele firm, wybierając system do obsługi zgłoszeń zastanawia się nad sposobem jego nadzorowania. Obecnie, pracodawcy mają wiele różnych możliwości wyboru, a do jednych z najpopularniejszych metod zarządzania oprogramowaniami IT należy chmura oraz implementacja na własnym środowisku w przedsiębiorstwie. Na czym dokładnie polegają tego typu rozwiązania i jaka jest między nimi różnica?

Czym są rozwiązania chmurowe?

‍

Rozwiązania chmurowe to nowoczesne usługi, które polegają na udostępnianiu przedsiębiorcom zasobów, do których należą m.in. środowiska programistyczne, czy gotowe aplikacje. Chmura daje możliwość korzystania ze wszystkich oferowanych w ramach systemu funkcjonalności, bez konieczności zakupu kosztownych serwerów. W tym przypadku, klient płaci za usługę, a obsługę całej infrastruktury przekazuje dostawcy. Tego typu rozwiązania zapewniają szereg korzyści takich, jak:

- znacząca optymalizacja i redukcja kosztów,

- oszczędność czasu, ze względu na oddanie zarządzania i wsparcia systemu dostawcy,

- dostęp do zasobów z dowolnego miejsca na świecie,

- możliwość sprawnej modyfikacji i zarządzania procesami,

- budowanie przewagi konkurencyjnej,

- zwiększona produktywność i optymalna wydajność,

- bezpieczeństwo i prywatność.

Systemy IT w chmurze są korzystną opcją zarówno dla Klientów, jak i dostawców, ponieważ odpowiedzialność za działanie spoczywa po stronie usługodawców, którzy z kolei nie muszą przeznaczać czasu na pomoc we wdrażaniu systemu. Dzięki temu rozwiązaniu, pracodawcy usprawniają komunikację, współpracę oraz przepływ pracy w swoich organizacjach. Chmura zapewnia także backup, czyli zabezpieczenie przed utratą ważnych danych.

Mint Service Desk to oprogramowanie do zarządzania zasobami, które posiada w swojej ofercie opcję zakupu systemu i zarządzania nim w chmurze przez zespół wykwalifikowanych programistów. Oferta Managed  została zaprojektowana dla Klientów, których priorytetem jest swobodne korzystanie z Mint Service Desk, bez konieczności poświęcania czasu oraz zasobów na zarządzanie systemem od strony technicznej.

Jakie są zalety i wady wdrażania systemu we własną infrastrukturę?

‍

Gdy przedsiębiorstwo decyduje się na hosting systemu IT na własnej infrastrukturze wraz z samodzielnym prowadzeniem administracji musi pamiętać o kilku istotnych aspektach. Przede wszystkim, organizacja powinna wziąć pod uwagę koszty stworzenia i utrzymania odpowiedniej infrastruktury, w co wchodzi m.in. zakup serwerów, nowych komputerów, a także konieczność własnego zarządzania systemem i rozwiązywania pojawiających się problemów. W tym przypadku, usługodawca nie ponosi kosztów administrowania, za które w całości odpowiada usługobiorca. Z kolei, warto także zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku braku dostępu do Internetu, tego typu rozwiązanie jest zdecydowanie bezpieczniejsze, ponieważ hosting systemu odbywa się na własnej infrastrukturze. Klienci pobierają program w dowolnym momencie, instalują i uzyskują do niego nieograniczony dostęp przez cały czas trwania licencji.

Mint Service Desk oferuje tego typu usługę w ramach opcji On-Premises. Oferta obejmuje trzy różne poziomy systemu do zarządzania zgłoszeniami: Basic, Professional oraz Premium, które zostały stworzone tak, aby sprostać wszelkim oczekiwaniom Klientów.

Które rozwiązanie jest bardziej korzystne?

Na to pytanie nie ma jednej konkretnej odpowiedzi, wszystko zależy od potrzeb i możliwości Klientów. Jeśli usługobiorcy mają stałe problemy z Internetem, wówczas lepiej sprawdzi się oferta On-Premises, która umożliwia implementację systemu na własnej infrastrukturze. Z kolei, rozwiązania chmurowe, to najlepsze wyjście dla firm, które chcą mieć pewność, że w przypadku problemów, to dostawca zajmie się ich rozwiązaniem. Jeśli koszty utrzymania systemu na własnej infrastrukturze są wyższe niż jej zakup, wówczas również warto zastanowić się nad chmurą.

Nasi doradcy odpowiadający za system Mint Service Desk do zarządzania zgłoszeniami i zasobami są do dyspozycji i pomogą wybrać najlepiej dostosowaną ofertę do indywidualnych potrzeb Klientów.  

‍

‍

Tagi:
ITSM
service desk
Mint Service Desk
service management
asset management
WYRÓŻNIONE WPISY
Service Desk
Szukasz alternatywy dla OTRS? Poznaj Mint Service Desk — nowoczesne rozwiązanie gotowe na migrację!
Automatyzacja
Za dużo e-maili, za mało czasu? Jak przestać sortować e-maile i zacząć efektywnie zarządzać zgłoszeniami
ITSM
9 największych korzyści z oprogramowania do wsparcia Klienta
Service Desk
Zarządzanie incydentami a Service Desk: Jaka jest różnica?
ITSM
Co to jest XLA? (Experience Level Agreement)
Wersje
Mint Service Desk 3.3.2
ITSM
Jakie są korzyści finansowe z inwestycji w system zarządzania reklamacjami zgodny z ITSM?
TagI
AI
Free service desk
Gagets
ITIL
ITSM
Mint Service Desk
Travel
Use cases
Web Design
artificial intelligence
asset management
automation
business-intelligence
customer
excel london
iPhone
knowledge base
knowledge-management
news
problem management
reporting
service desk
service management
sits
tasks
tradeshow
web summit
zarzadzanie zasobami
zarzadzanie zgloszeniami
zarzadzanie zmiana
ŚLEDŹ NAS
Logo Twitter

Service Desk nowej generacji.

Nawigacja
CennikO NasBlogBaza wiedzy
Wsparcie i usługi
Zamów prezentacjęPolityka prywatnościRegulamin usługi NewsletteraEULA
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobamiMint Service Desk Cloud
Producent
OPGK Rzeszów S.A.
Geodetów 1
35-328 Rzeszów,
Polska
Kontakt
604 271 542604 270 929sales@mintsd.com
© Mint Service Desk 2025