Spotkajmy się na SITS

The Service Desk & IT Support Show

Będziemy z Wami w ExCel London w terminie 11-12 Maja 2022 roku.

Zostaw swój e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje na temat promocji, zmian w aplikacji lub nadchodzących wydarzeń.

Udostępnienie adres e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie od OPGK Rzeszów S.A. informacji handlowych na wskazany adres elektroniczny. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili, jednak wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z zapisaniem się do usługi Newsletter jest OPGK Rzeszów S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania Newslettera. Poza wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Ci prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełną treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi Newsletter znajdziesz w załączniku nr 1 do Regulaminu.

Nie, dziękuję.
Dziękujemy! Od teraz subskrybujesz Mint Service Desk.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Główna
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobamiZarządzanie reklamacjamiZarządzanie dystrybucjąZarządzanie usługamiZarządzanie kontraktamiZatwierdzanie zgłoszeń
OfertaDemoBlogKontakt
Zalety zarządzania zasobami IT
Opublikowano: 
22.2.2022 14:57

Jakie korzyści daje zarządzanie zasobami IT?

Czym jest zarządzanie zasobami IT?

Zarządzanie zasobami IT, zwane inaczej ITAM, to zbiór procesów biznesowych, które zostały stworzone do zarządzania cyklem życia oraz inwentaryzacją zasobów IT w organizacji. Zarządzanie zasobami IT stanowi jedną ze składowych ogólnego zarządzania zasobami. ITAM umożliwia księgowanie, wdrażanie, utrzymywanie, uaktualnianie oraz usuwanie informacji. Na zasób IT składają się zarówno oprogramowania, jak i sprzęty, w tym laptopy, stacje robocze, routery, switche, telefony oraz podzespoły komputerowe, które wymagają stałej aktualizacji, naprawy lub wymiany. Organizacje powinny posiadać pełną wiedzę na temat wszystkich swoich zasobów, a zaimplementowanie odpowiedniego systemu, w którym możliwe jest sprawne zarządzanie nimi tylko im w tym pomoże.

Na przykładowy cykl życia zasobów IT składa się:

- planowanie i budżetowanie,

- nabycie,

- przypisanie (instalacja, przenoszenie, dodawanie, zmiana),

- optymalizacja,

- likwidacja,

- pozbycie się.

Jakie są zalety systemu do zarządzania zgłoszeniami i zasobami?

‍

Jedną z głównych zalet systemu do zarządzania zasobami IT jest oszczędność czasu. W przypadku, gdy użytkownik końcowy kontaktuje się z punktem obsługi w celu rozwiązania zaistniałego problemu, wówczas kompleksowy system wzbogacony o ITAM w łatwy sposób wiąże imię i nazwisko ze wszystkimi zasobami, z których użytkownik korzysta. Dzięki temu, punkt obsługi oraz Agent, który został przypisany do konkretnego zgłoszenia, otrzymują pełne informacje o zasobie, jego lokalizacji, pozycji użytkownika końcowego w organizacji oraz wykorzystywanym sprzęcie. Dzięki temu, obie strony oszczędzają czas, a problem jest sprawnie i skutecznie rozwiązywany.

Kolejną zaletą jest minimalizacja kosztów, ponieważ system do zarządzania zasobami jest w stanie wskazać, które oprogramowanie i sprzęty są używane, a które można wyeliminować z użytkowania. W ten sposób zapobiega się niepotrzebnym zakupom, co wpływa na ograniczenie zbędnych wydatków.

Co więcej, ITAM pomaga w usystematyzowaniu informacji i wyodrębnieniu tylko tych danych, które są dokładne, aktualne, zrozumiałe i istotne dla organizacji. Odpowiedni dobór oraz optymalne sposoby ich utrzymania stanowią jeden z kluczowych elementów podejścia ITAM w organizacji.

System Mint Service Desk zapewnia zarządzania zasobami na najwyższym poziomie. Dzięki swojej elastycznej strukturze, oprogramowanie daje możliwość przechowywania dowolnych kategorii danych.

Jakie funkcje zarządzania zasobami zapewnia system Service Desk?

Kompleksowe narzędzie typu Service Desk do zarządzania zasobami i zgłoszeniami, to podstawa sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw, w szczególności tych z sektora logistyki, handlu, ubezpieczeń i administracji publicznej.

Zarządzanie zasobami jest jedną ze składowych zarządzania infrastrukturą IT, do której należy również obsługa incydentów informatycznych oraz zgłoszeń serwisowych. Najlepsze oprogramowania posiadają unikalne kody QR, które są przypisane do każdego zasobu, w celu łatwiejszej identyfikacji. Narzędzia do zarządzania zgłoszeniami i zasobami powinny oferować funkcję tworzenia zaawansowanych struktur, poprzez wykorzystanie dynamicznych pól, odpowiadających za wiązanie poszczególnych kategorii ze sobą. Co więcej, system Service Desk powinien umożliwiać automatyczne wykrywanie zasobów w organizacji i gwarantować dostęp do pełnych, dokładnych i aktualnych danych w dowolnym momencie.

Wszystkie wyżej wymienione funkcjonalności gwarantuje Mint Service Desk, czyli system do zarządzania zgłoszeniami. Jest on zgodny z ITIL® 4 i umożliwia powiązanie zgłoszenia z odpowiednim Klientem oraz zasobem na poziomie firmy lub pojedynczego zgłoszenia.

‍

Tagi:
asset management
ITIL
ITSM
Mint Service Desk
service management
service desk
Free service desk
WYRÓŻNIONE WPISY
ITSM
CMDB to za mało. MINT Service Desk + baramundi
Service Desk
Szukasz alternatywy dla OTRS? Poznaj Mint Service Desk — nowoczesne rozwiązanie gotowe na migrację!
Automatyzacja
Za dużo e-maili, za mało czasu? Jak przestać sortować e-maile i zacząć efektywnie zarządzać zgłoszeniami
ITSM
9 największych korzyści z oprogramowania do wsparcia Klienta
Service Desk
Zarządzanie incydentami a Service Desk: Jaka jest różnica?
ITSM
Co to jest XLA? (Experience Level Agreement)
Wersje
Mint Service Desk 3.3.2
TagI
AI
Free service desk
Gagets
ITIL
ITSM
Mint Service Desk
Travel
Use cases
Web Design
artificial intelligence
asset management
automation
business-intelligence
customer
excel london
iPhone
knowledge base
knowledge-management
news
problem management
reporting
service desk
service management
sits
tasks
tradeshow
web summit
zarzadzanie zasobami
zarzadzanie zgloszeniami
zarzadzanie zmiana
ŚLEDŹ NAS
Logo Twitter

Service Desk nowej generacji.

Nawigacja
CennikO NasBlog
Wsparcie i usługi
Zamów prezentacjęPolityka prywatnościRegulamin usługi NewsletteraEULA
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobami
Producent
OPGK Rzeszów S.A.
Geodetów 1
35-328 Rzeszów,
Polska
Kontakt
604 270 929sales@mintsd.com
© Mint Service Desk 2025