Spotkajmy się na SITS

The Service Desk & IT Support Show

Będziemy z Wami w ExCel London w terminie 11-12 Maja 2022 roku.

Zostaw swój e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje na temat promocji, zmian w aplikacji lub nadchodzących wydarzeń.

Udostępnienie adres e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie od OPGK Rzeszów S.A. informacji handlowych na wskazany adres elektroniczny. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili, jednak wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z zapisaniem się do usługi Newsletter jest OPGK Rzeszów S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania Newslettera. Poza wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Ci prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełną treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi Newsletter znajdziesz w załączniku nr 1 do Regulaminu.

Nie, dziękuję.
Dziękujemy! Od teraz subskrybujesz Mint Service Desk.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Główna
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobamiZarządzanie reklamacjamiZarządzanie dystrybucjąZarządzanie usługamiZarządzanie kontraktamiZatwierdzanie zgłoszeń
OfertaDemoBlogKontakt
Rozwiązania On-Premises, Managed, Cloud
Opublikowano: 
1.3.2022 15:06

Jakie przewagi ma rozwiązanie On-Premises względem Managed i Cloud?

Czym jest rozwiązanie On-Premises?

Oprogramowanie On-Premises, określane również jako „on-prem”, to tradycyjna metoda pracy z systemem dla przedsiębiorstw, wymagająca zazwyczaj licencji dla każdego serwera i użytkownika końcowego. On-Premises jest to model, w którym oprogramowanie instalowane jest na serwerze klienta. W tym przypadku, opłata za system jest jednorazowa, a koszty mogą zostać rozłożone przez firmę na cały cykl życia programu.  W związku z tym, że klient jest jedynym administratorem systemu, który hostingowany jest na stworzonej przez niego infrastrukturze, to posiada on pełną kontrolę nad jego zarządzaniem, modyfikacjami, aktualizacjami oraz dostępem do bazy danych. Po stronie administratora znajduje się kwestia obsługi całego programu, utrzymania i konserwacji potrzebnego sprzętu, jednak daje to gwarancję bezpieczeństwa, której inne rozwiązania nie posiadają.  

Czym rozwiązanie On-Premises różni się od Managed?

Usługa Managed jest pod wieloma względami podobna do On-Premises, jednak różnica polega na występowaniu firmy zewnętrznej, która zajmuje się konfiguracją infrastruktury technologicznej i łączy system z użytkownikiem końcowym. Tego typu rozwiązanie powoduje, że informacje są najpierw przekazywane od menagera w centrum obsługi klienta do menagera konta w ramach wsparcia, zanim możliwe jest podjęcie działań. On-Premises jest opcją występującą na rynku dłużej niż Managed i wciąż postrzegana jest jako bezpieczniejsza, ponieważ wszystkie ewentualne modyfikacje i serwisowanie odbywają się na własnej infrastrukturze klienta, bez konieczności inwestowania w utrzymanie przez zewnętrzne firm. Co więcej, w modelu On-Premises system może być w całości dostępny lokalnie, a użytkowanie oprogramowania, praktycznie w ogóle nie zależy od czynników zewnętrznych.

Czym rozwiązanie On Premises różni się od Cloud?

Zarówno rozwiązanie On-Premises, jak i Cloud są interesującymi opcjami, a każde z nich zapewnia inne korzyści. Warto znać podstawowe różnice, które między nimi występują, aby jako firma, móc określić, który model jest bardziej korzystny. Podstawowa różnica dotyczy sposobu wdrożenia. Tak, jak zostało to już wspomniane, On-Premises to rozwiązanie, w którym firma pozostaje odpowiedzialna za utrzymanie systemu i związanych z nim procesów. Implementacja pozostaje w kwestii klienta oraz przy wykorzystaniu jego infrastruktury. Z kolei w modelu Cloud, system jest dostępny dla przedsiębiorstwa w dowolnym momencie. W tym przypadku, powiązane procesy są obsługiwane przez dostawcę usług host-cloud.  

W rozwiązaniu On-Premises, niewątpliwą zaletą jest całkowita kontrola przedsiębiorstwa nad systemem, co przekłada się na zachowanie pełnej prywatności. Tego typu rozwiązanie stosują m.in. firmy z sektora finansowego lub organizacje rządowe, które nie mogą dopuścić do sytuacji, w której nastąpi np. wyciek danych. Przy wyborze rozwiązania Cloud, klient musi mieć świadomość, iż mimo tego, że dane i klucze są szyfrowane, to wciąż model Cloud opiera się na Internecie i wymaga dostępu do niezawodnego i zabezpieczonego łącza przez cały czas.

Jaki system zapewniający rozwiązanie On-Premises wybrać?

Każde z dostępnych rozwiązań On-Premises, Managed i Cloud ma swoje wady i zalety. Rozwiązanie On-Premises zapewnia przede wszystkim większe bezpieczeństwo w obszarze ochrony danych. W przypadku problemów z siecią, gdy połączenie internetowe nie jest wystarczająco szybkie lub zostaje przerwane, pracownicy, którzy pracują w modelu On-Premises nadal mają dostęp do wszystkich danych. Jako Mint Service Desk rekomendujemy wybór On-Premises, ze względu na wyżej wymienione korzyści oraz możliwość zakupu systemu na zasadzie licencji lub abonamentu rocznego.

Mint Service Desk to system klasy ITSM do zarządzania zgłoszeniami i zasobami, który oferuje szereg kanałów komunikacyjnych dla klientów i użytkowników końcowych. Dzięki temu proces składania zgłoszeń jest ułatwiony, a informacje gromadzone w jednym miejscu, co pozwala technikom na natychmiastowe oszacowanie i zapewnienie rozwiązań dla bieżących problemów.

Systemem do obsługi zgłoszeń, zapewniającym rozwiązanie On-Premises, który został zaprojektowany z myślą o klientach, chcących prowadzić hosting systemu na własnej infastrukturze wraz z samodzielnym prowadzeniem administracji jest Mint Service Desk.

‍

‍

Tagi:
asset management
ITSM
Mint Service Desk
service desk
service management
WYRÓŻNIONE WPISY
ITSM
CMDB to za mało. MINT Service Desk + baramundi
Service Desk
Szukasz alternatywy dla OTRS? Poznaj Mint Service Desk — nowoczesne rozwiązanie gotowe na migrację!
Automatyzacja
Za dużo e-maili, za mało czasu? Jak przestać sortować e-maile i zacząć efektywnie zarządzać zgłoszeniami
ITSM
9 największych korzyści z oprogramowania do wsparcia Klienta
Service Desk
Zarządzanie incydentami a Service Desk: Jaka jest różnica?
ITSM
Co to jest XLA? (Experience Level Agreement)
Wersje
Mint Service Desk 3.3.2
TagI
AI
Free service desk
Gagets
ITIL
ITSM
Mint Service Desk
Travel
Use cases
Web Design
artificial intelligence
asset management
automation
business-intelligence
customer
excel london
iPhone
knowledge base
knowledge-management
news
problem management
reporting
service desk
service management
sits
tasks
tradeshow
web summit
zarzadzanie zasobami
zarzadzanie zgloszeniami
zarzadzanie zmiana
ŚLEDŹ NAS
Logo Twitter

Service Desk nowej generacji.

Nawigacja
CennikO NasBlog
Wsparcie i usługi
Zamów prezentacjęPolityka prywatnościRegulamin usługi NewsletteraEULA
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobami
Producent
OPGK Rzeszów S.A.
Geodetów 1
35-328 Rzeszów,
Polska
Kontakt
604 270 929sales@mintsd.com
© Mint Service Desk 2025