Spotkajmy się na SITS

The Service Desk & IT Support Show

Będziemy z Wami w ExCel London w terminie 11-12 Maja 2022 roku.

Zostaw swój e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje na temat promocji, zmian w aplikacji lub nadchodzących wydarzeń.

Udostępnienie adres e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie od OPGK Rzeszów S.A. informacji handlowych na wskazany adres elektroniczny. Zgodę możesz wycofać w każdej chwili, jednak wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administratorem danych osobowych, przetwarzanych w związku z zapisaniem się do usługi Newsletter jest OPGK Rzeszów S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania Newslettera. Poza wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Ci prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełną treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z usługi Newsletter znajdziesz w załączniku nr 1 do Regulaminu.

Nie, dziękuję.
Dziękujemy! Od teraz subskrybujesz Mint Service Desk.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Główna
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobamiZarządzanie reklamacjamiZarządzanie dystrybucjąZarządzanie usługamiZarządzanie kontraktamiZatwierdzanie zgłoszeń
OfertaDemoBlogKontakt
System do zarządzania reklamacjami
Opublikowano: 
31.5.2022 13:16

Czym jest system do zarządzania reklamacjami?

Czym jest reklamacja?

W świecie ogarniętym nadmierną konsumpcją większość Klientów choć raz w życiu postanowiła zareklamować zakupiony towar. Zgodnie z prawem, konsument może domagać się wymiany towaru lub zwrotu kwoty w całości bądź w części w przypadku, gdy stan produktu odbiega od zawartej umowy kupna-sprzedaży. Firmy stoją przed dużym wyzwaniem, aby w jak najlepszy i najszybszy możliwy sposób przyjmować, obsługiwać i odpowiadać na reklamacje swoich Klientów. W tym przypadku, nieocenioną pomocą stają się systemy typu service desk, które służą do zarządzania zgłoszeniami i reklamacjami.

Zarządzanie reklamacją to proces rozpatrywania zgłoszeń Klientów, który powinien przebiegać w sposób systematyczny i uporządkowany. Ta praktyka ma przede wszystkim służyć minimalizacji niezadowolenia konsumentów z nabytych produktów, podnoszeniu zadowolenia z serwisu oraz zapewnieniu jakości. System do zarządzania reklamacjami pozwala firmom odpowiadać na zapytania Klientów, zapewnia wsparcie i usprawnia obsługę zgłoszeń w wyznaczonym czasie.

Jak przebiega obsługa reklamacji?

Obsługa reklamacji składa się z kilku etapów, które prowadzą do rozwiązania zgłoszenia i podniesienia zadowolenia Klientów. Pierwszym etapem jest przyjęcie i zarejestrowanie reklamacji w systemie. W Mint Service Desk zgłoszenie jest tworzone automatycznie, ale Agent posiada możliwość modyfikacji szczegółów. Drugi etap to przypisanie reklamacji do odpowiedniej kolejki oraz przydzielanie osoby, która będzie odpowiedzialna za obsługę i rozwiązanie zgłoszenia. Panel Agenta umożliwia priorytetyzację reklamacji oraz posiada opcję estymacji czasu na udzielenie odpowiedzi Klientowi. Ostatni etap to rozwiązanie reklamacji i zamknięcie zgłoszenia. Opcja śledzenia czasu pozwala na podział reklamacji na takie, które wciąż są otwarte i nierozwiązane oraz których obsługa została zakończona. Na koniec każdego zgłoszenia tworzone są raporty, które pozwalają poznać pełną historię reklamacji, jej status oraz zawierają wszystkie szczegóły usługi.

Dlaczego warto wybrać service desk do zarządzania reklamacjami w Twojej firmie?

Mint Service Desk został stworzony z myślą o firmach, których jednym z zadań składających się na obsługę Klientów jest sprawne zarządzanie reklamacjami. Oprogramowanie ułatwia proces przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń, co przekłada się na ogólne zadowolenie konsumentów firmy oraz poprawę jakości. Jest to najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie zarówno dla Agentów, którzy zajmują się rozpatrywaniem reklamacji, jak i dla Klientów końcowych, ponieważ otrzymują oni konkretną odpowiedź na swoje zgłoszenie. Zaletami service desk w kontekście zarządzania reklamacjami są:

- Intuicyjny interfejs, który umożliwia zarządzanie reklamacjami zgodnie z nadanymi uprawnieniami.

- Indywidualny numer RMA, który pozwala na sprawne wyszukiwanie konkretnej reklamacji.

- Możliwość formalizacji i usprawnienia obiegu dokumentów wykorzystywanych w procesie reklamacji.  

- SLA określające ile czasu Agent powinien przeznaczyć na przyjęcie, rozpatrzenie i rozwiązanie reklamacji.

Podsumowując, każdy, nawet najlepszy produkt może nie spełniać oczekiwań Klientów. Firmy powinny brać tę kwestię pod uwagę, ponieważ jest ona  nieodzowną składową prowadzenia biznesu. Celem przedsiębiorstw powinno być jak najlepsze i najszybsze zarządzanie reklamacjami, w taki sposób, aby satysfakcja klientów z oferowanych usług była na jak najwyższym poziomie. Najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie w infrastrukturę organizacji systemu typu service desk, który posiada przyjazne dla użytkowników centrum pomocy, możliwość przypisywania zgłoszeń do odpowiednich działów oraz ustalania terminów odpowiedzi na otrzymane reklamacje.

Zaawansowanym systemem do zarządzania reklamacjami klasy ITSM, który posiada szereg dodatkowych funkcjonalności jest Mint Service Desk. Poznaj szczegółową ofertę i zapewnij swojej firmie najwyższej jakości system do zarządzania zgłoszeniami.

‍

Tagi:
No items found.
WYRÓŻNIONE WPISY
ITSM
CMDB to za mało. MINT Service Desk + baramundi
Service Desk
Szukasz alternatywy dla OTRS? Poznaj Mint Service Desk — nowoczesne rozwiązanie gotowe na migrację!
Automatyzacja
Za dużo e-maili, za mało czasu? Jak przestać sortować e-maile i zacząć efektywnie zarządzać zgłoszeniami
ITSM
9 największych korzyści z oprogramowania do wsparcia Klienta
Service Desk
Zarządzanie incydentami a Service Desk: Jaka jest różnica?
ITSM
Co to jest XLA? (Experience Level Agreement)
Wersje
Mint Service Desk 3.3.2
TagI
AI
Free service desk
Gagets
ITIL
ITSM
Mint Service Desk
Travel
Use cases
Web Design
artificial intelligence
asset management
automation
business-intelligence
customer
excel london
iPhone
knowledge base
knowledge-management
news
problem management
reporting
service desk
service management
sits
tasks
tradeshow
web summit
zarzadzanie zasobami
zarzadzanie zgloszeniami
zarzadzanie zmiana
ŚLEDŹ NAS
Logo Twitter

Service Desk nowej generacji.

Nawigacja
CennikO NasBlog
Wsparcie i usługi
Zamów prezentacjęPolityka prywatnościRegulamin usługi NewsletteraEULA
Funkcjonalność
Zarządzanie zgłoszeniamiZarządzanie zasobami
Producent
OPGK Rzeszów S.A.
Geodetów 1
35-328 Rzeszów,
Polska
Kontakt
604 270 929sales@mintsd.com
© Mint Service Desk 2025